Print: van offline naar online

In de wereld van print is ontzettend veel mogelijk. Van een proefschrift drukken en IXXI’s in je woning tot tijdschriften en polaroids. We zijn echter steeds meer gefocust op onze telefoons, tablets, tv’s en laptops. Maar waarom eigenlijk? Want de offline print kan juist zo leuk zijn! We nemen je mee in verschillende soorten offline prints.

Polaroids maken

Polaroids zijn niet ‘nieuw’. Ze bestaan juist al een flink aantal jaren! Vroeger, toen er nog geen iPhone’s en Samsung telefoons waren, had je één kans voor een goede foto. Was de foto mislukt, dan zat er niets anders op dan die foto koesteren. Toen de camera en even later ook de smartphone kwam, kon je ontelbaar veel foto’s maken (check wel ff hoeveel geheugen je hebt).

Totdat de polaroid camera weer in het leven werd geroepen. Dit keer wel in een wat moderner jasje. En wat bleek: het werd voor zowel jong als oud juist leuker om op deze manier foto’s te maken. En het bewaren hiervaan nog veel meer. Zo zie je, onkruid vergaat niet.

Een papieren krant = hip

Je herkent het vast wel: de ochtendkrant die op de mat valt en het dunne papier wat je hoort krakken elke keer wanneer je de bladzijde omslaat. Je kan jouw ontbijtje met een koffie en de krant bijna als ritueel beschouwen. En toen kwam daar ineens de digitale krant, waardoor mensen de krant pas gingen lezen in de metro of de tram.

Maar ook bij deze offline vorm van print zien we weer een ommekeer. Jongeren zijn steeds vaker geïnteresseerd in zaken als het milieu, politiek, ontwikkelingen op het gebied van technologie of juist interviews met BN’ers. En hoe fijn is het om die te lezen in een echte krant, gedrukt op papier?! Nogmaals: onkruid vergaat niet.

proefschrift drukken

Tijdschriften: online én offline

En hoe zit het dan met tijdschriften? Steeds vaker kiezen grote merken ervoor om zowel online als offline aanwezig te zijn. Zo lees je het offline magazine vol inspirerende, grappige of informerende verhalen en online kan je weer terecht voor kleine teksten die niet binnen het maandnummer pasten of juist alleen in trek vallen bij de online lezers. Zo spreek je twee werelden aan en kunnen we toch elke week, maand of kwartaal genieten van een fijn tijdschrift om echt vast te houden.

Roos